fredag 13 april 2012

Flanosaga: Vem är det som låter? sa Spöket Laban


Denna saga har sonen fastnat för just nu. Därför har jag nu gjort den till en flanosaga. För att det ska bli lättare att berätta den har jag ändrat lite i texten och kortat ner den.

Här kommer ett litet smakprov ur sagan:

Vem är det som låter? sa Spöket Laban

Spöket Laban och prins Bus hade hämtat grodyngel och vatten i en stor glasburk. Spöket Laban sov över hos lillbrins Bus. Fast ingen sov. De små grodynglen var så spännande. Laban och Bus hade just tänkt sova lite, då de hörde ett förfärligt ljud.

-MIMUUMUUU MU! Lät det

-Vem  är det som låter? sa de på en gång.

Det var ingen ko. Det var en liten mygga som flög runt och muade runt deras huvuden.

-MUhjälp! Jag har tappat mitt fina myggpip, råmade myggan.

-Vi ska hjälpa dig att hitta myggpipet, sa Spöket Laban.

Men då lät det mjaou MJAOU mjaou.

Vem är det som låter?

Det var inte alls någon katt. Det var slottet Gomorronsols egen hund Rufus. Oj vad han såg ledsen ut.

-Nån har tagit min fina hundröst, jamade han. Snälla hjälp mig hitta mitt skall igen.

-Oj oj oj, nu har vi en kattig hund och en kossig mygga. Vi ska hjälpa er sa Bus och Laban.

Då lät det såhär: KUCKELIKUUUUU!

Vill ni ha sagan och bilderna så maila mig på forskollararen.blogg@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar