söndag 29 april 2012

Flanosaga: Moroten

Det var en gån en kanin som var så förväntansfull för han var inbjuden på en fest! Inte en liten fest utan ett en stor fest! Och han skulle ha med sig något att bjuda på. inget litet utan något stort! Så han bestämde sig för att göra ett av hans favorit recept. Han behövde hans faviritingridiens, vad tror ni det är för något?

Han behövde morötter! Kaniner älskar morötter! Så han begav sig till trädgården för att leda efter en morot. När han kom fram till morotslandet, hittade han något, gissa vad?

Han hittade ett morotsblad sticka upp ur marken. Men det var inte ett litet morotsblad. Det var ett enormt morotsblad.

Wow sa kaninen, den här blir perfekt till mitt recept!

Så han tog tag i morotsbladet och drog och drog och drog. Men moroten ville inte komma upp ur jorden, den hade fastnat.

Wow sa kaninen, denna moroten måste vara superstor!

Åhh sa kaninen, jag kommer aldrig bli färdig till festen. Jag måste fixa hjälp!

Kaninens vän, ekorren, satt och tittade på från ett träd. Ekorren såg att hans vän behövde hjälp. Så han ropade:

Kaninen! Vad händer, behöver du hjälp?

Ja sa kaninen, jag behöver den här moroten till en stor fest men den har fastnat.

Så ekoren hjälpte kaninen, de drog och drog och drog. Men den gick fortfarande itne att få loss. Vi måste har mer hjälp!

Sköldpaddan tittade på från andra sidan morotslandet och han ropade

Kaninen och ekorren! Behöver ni hjälp?

Så nu försökte kaninen, ekorren och sköldpaddan dra upp moroten. Men den sat fortfarande fast! Den här moroten måste vara enorm! Kaninen började gråta.

Men så kom en snigel krypandes förvi.

Varför gråter du? undrade snigeln Kan jag hjälpa till? Jag är superstark!

Kaninen, ekorren och sköldpaddan tittade konstigt på snigeln.

Kan du hjälpa till?? Hur ska det gå till? Du är ju så liten och långsam och denna moroten är så stor! Snigeln! Denna moroten är större än månen!

Snigeln sa så klart och tydligt han kunde.

Jag..KAN..hjälpa till. Jag kan dra större saker än månen! Ge mig en chans!

Så kaninen, ekorren, sköldpaddan och snigeln drog och drog och drog.

Och de drog igen och de fick loss den!! Den största moroten någonsin kom upp!

Kaninen var så glad och tackade alla för hjälpen. Han rusade hem med moroten över axeln för att tillaga den godaste morotstrytan i hela världen! Och den stora festen blev bättra än någonsin!

Rabbit Eating Clip Art  Squirrel Clip Art
Painted Turtle Clip Art Cartoon Snail Clip Art
Carrot Icon Clip Art  klipp ut ett morotsland av brunt papper och göm moroten bakom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar