torsdag 8 mars 2012

Vinteraktiviteter

Jag som trodde att våren var här.. idag var det helt vitt ute när vi klev upp på morgonen och det har snöat hela förmiddaggen :( Men vad passar inte bättre än lite vinteraktiviteter?!

Förskolans värld tipsar om supersnow som dom beställt från Cool stuff, detta var dock ett år sen men det kan ju finnas kvar. Man häller pulvret i varmt vatten och rör runt. Sen expanderar pulvret 100 gånger sin storlek och förvandlas till vacker gnistrande snö som håller i veckor!

 Mitt sagoland har gjort detta fina tak med snöflingor till ramsan fem små snöflingor;
Fem små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill ut och yra!
Så blev det bara fyra.

Fyra små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill inte vara med!
Så var de bara tre.

Tre små snöflingor satt på ett tak.
En sa: Jag vill ut och gå!
Så var de bara två.

Två små snöflingor satt på ett tak.
Så var de bara en.

En liten snöflinga så ensam var.
Den blev en istapp,
och så var de inga kvar.

Denna aktivitet kommer från Tons of fun preschool activities. Olika delar i filttyg som barnen kan pussla ihop på olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar