tisdag 1 november 2011

Jag räknar

Jag räknar mina ögon                         Peka på ögonen med båda pekfingrarna
-en o två.                                           Peta försiktigt på ett öga i taget med varsitt finger.
Jag räknar mina öron                         Peka på öronen med båda pekfingrarna
-en o två.                                           Peta på ett öra i taget med varsitt finger

Jag räknar handens fingrar                  Håll upp ena handen
-en, två, tre, fyra, fem.                        Peta på ett finger i taget
Jag räknar min näsa                            Peta på näsan
-det var bara en!                                Stanna med fingret på näsan, se snopen ut.

Munnen är en                                    Peka på munnen
men läpparna är två.                          Peta på läpparna
Och tänderna är många                     Gör en kort paus
kanske tjugotvå!                                Studsa runt med fingret på tänderna i underkäken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar