fredag 18 november 2011

Flanosaga: Adventskalender

























En snögubbe har jag han är så glad
med norotsnäsa och russin på rad

Vita flingor till marken falla
Mina händer blir så kalla

Jag undrar vad detta kan vara
Är det en smaskig chokladkaka

En vacker krans med röda bär
Vill jag ska hänga här

Klockor ringer för stora och små
julen ska vi snart fira få

Alla snälla ska få smaka
Denna goda julkaka

Det ska lysa i vårt hus
För det är vackert med tända ljus

Mums att få äta polkastång
Jag tror jag sjunger en julesång

En kula ska jag hänga i min gran
Den ska hänga hela dan.

En pepparkaksgubbe ska jag baka
Hoppas att du vill smaka

Högt upp i skyn en ängel sig svingar
Med sina vackra vita vingar

En pepparkaksgubbe ska jag baka
Hoppas att du vill smaka

Järneks busken har taggiga blad
Den är vackert grön en vinterdag

På dörren hänger lingonris
Det är så fint på alla vis

En strumpa full med spännande paket
Vad finns det i på julafton jag vet

Jag vill dansa hela dan
Runt min vackra julegran

Högst upp i granen vill jag gärna
hänga en vacker gul stjärna

Under granen ligger ett paket
Vad det är i tror jag jag vet

Snart kommer tomten hem till oss
med paket och ljus och tomtebloss
Sagan är hämtad från Fröken flano filosoferar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar