måndag 31 oktober 2011

Halloweensånger

Ingelas lekstuga kan man hitta många roliga Halloweensånger, här är några av mina favoriter!
Melodi: Krokodilen i bilen
En gång träffade jag i all hast
en häxa som, flög på sin kvast.
Hon hade katten me´
och fladdermössen tre
Men dom fick flyga sist
för häxan trodde visst
att den som kommer först
alltid är bäst och störst.

Annan variant:
  En gång träffade jag i all hast
en häxa som, flög på sin kvast.
Hon hade katten me´
och fladdermöss breve´
hon skulle hem till mej
och käka spökpastej
och sen så flyger vi förbi
och skrämmer dej - BU!

Melodi: Jag bor på en bondgård
Jag bor i ett spökhus
ett spöke vitt jag är
Och när jag vill skrämmas
då låter jag såhär: buuu...

Jag bor i ett spökhus
en mumie jag är
Och när jag vill skrämmas
då går jag sisåhär...
(stappla fram med utsträckta armar).

Jag bor i ett spökhus
en fladdermus jag är
Och när jag vill skrämmas
då flyger jag såhär...
(flaxa med armarna).


Jag bor i ett spökhus
en häxa ful jag är
Och när jag vill skrämmas
då skrattar jag såhär: hihihihahaha....

Melodi: Jag är en vanlig kanin
Jag är ett spöke så vitt
kom hit och ta er en titt.
Om ni blir skraja så måste ni haja

att spöken dom vill säga BU! Bu-hu!

 
Melodi: Björnen sover
Spöket sover, spöket sover
i sitt lilla hus.
Han kan lätt er skrämma
om ni honom väcka.
Var nu tysta, var nu tysta
annars vaknar han!
BUUU!

Melodi: I ett hus i skogens slut
I ett hus i trollets skog,
fanns en häxa som aldrig log.
Hon var elak hon var ful,
hade aldrig kul.

Hon tag fast vartenda barn,
band dom samman sen med garn.
Ville äta barnen opp,
Men då sa trollet:STOPP
Tänk dig väldigt noga för,
äta barn man inte gör.
Trollet kasta häxan ut
O nu är visan slut


Melodi: Tio små indianer
En och två och tre små häxor,
fyra, fem och sex små häxor,
sju och åtta och nio små häxor,
tio små häxor i skyn!
En och två och tre vita spöken,
fyra, fem och sex vita spöken,
sju och åtta och nio vita spöken,
tio vita spöken i skyn!
En och två och tre små pumpor,
fyra, fem och sex små pumpor,
sju och åtta och nio små pumpor,
tio små pumpor har jag!

Melodi: Dansa min docka
Dansa mitt spöke medan det är natt
När det blir dager blir du så matt.
Dansa mitt spöke medan det är natt
När det blir dager blir du så matt.


Melodi: Ekorrn satt i granen
Spöket flög på natten, skulle skrämma männskor,
Fick han höra barnen då fick han så bråttom.
För han var så rädd för bus, små barn och för mörka hus,
stackars rädda lilla spöket.
Flög han hem till mamma över gröna ängen,
Fick han med detsamma krypa ner i sängen.
"Barn dom är så hemska så, skrattar, springer, pratar på"
sa det stackars lilla spöket.

Melodi: Prästens lilla kråka
Mammas lilla häxa skulle ut och flyga ingen hade hon som styrde.
Mammas lilla häxa skulle ut och flyga ingen hade hon som styrde.
Än slank hon hiiit, och än slank hon diiit,
å än slank hon ner i diket!
Än slank hon hiiit, och än slank hon diiit,
å än slank hon ner i diket!


Melodi: Karl-Oskar
Jag heter Karl-Oskar i slottet jag bor,
jag har inga strumpor jag har inga skor.
Jag är alltid vit, både jag och min fru
för jag är ett spöke så ruskigt – BU!

Melodi: En kulen natt
En kulen natt natt natt
jag såg ett monster.
Han var så hemsk och stor och ful
och gjorde konster.
Han räckte tungan ut och ut och ut
den var så lång tog aldrig slut.
Han käka´sand och grus och sten
och sprang iväg på långa ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar